fredag 10 juli 2009

Hos Kicki o Kalle i Gräsbrôten





Vad härligt att få resa ut på landet och se kreativiteten flöda.
Gjorde en kvällstur ut till Gräsbråten norr om Kil,Värmland och fann ett mysigt lite cafè.
Helt med egna händer restaurerat en ladugårdslänga till ett mysigt cafè.
Där serverades gott kaffe med bröd. Ville man ha lite rejälare i magen så kunde man själv få fixa till en kolbulle över grillen.
Denna kväll var ett stort gäng motorcyklistantusiaster där på besök.
Inuti byggnaden finns ett litet mc museum med Kalles gamla godingar + ett riktigt sågverk.
Åter igen, va gôtt å se kreativa människor. Känns ett litet hopp att hela Sverige kommer leva
Vill man läsa mer om Kalles o Kicki klicka här









1 kommentar:

Kacher sa...

Goddag i stugan!
Nu är det på tiden att jag skriver ner en liten kommentar igen. Jag brukar titta in hos dig lite nu och då men har varit slö över sommaren. Nu har latmasken gnagt klart för i år och det är dags att börja jobba och få in lite rutiner igen. Om det går...
När jag läser om Kalles och Kickis tänker jag tillbaka på ett utflyktsmål som vi besökte i somras. Det hette "Mannaminne" och låg ute vid Höga Kusten. Där fanns ALLT. Precis ALLT. Gamla järnvägsvagnar, båtar och bilar, dragspelsmuseum, en hel lada med gamla redskap och traktorer, mysiga fik osv. Upphovsmannen måste lagt ner hela sin själ i sitt projekt och jag gick omkring med ett leende hela dan. Tänk att det finns människor som orkar bevara en del av det gamla till eftervärlden:)

Kram på dig!

Välkommen - Welcome - Tervetuloa - Willkommen - Tere tulemast

Om du inte begriper vad jag skriver så känn dig inte ensam. Känner samma här, fattar inte hur en tanke rinner ut i ur mina fingrar. Fattar absolut inte var den kommer ifrån.
Kan det var det där som heter ålderns höst? Knepigt i så fall, kände samma i somras.